Tv/Bredband/Telefoni

I föreningsavgiften ingår Tele2/ComHems grundutbud för TV och Radio (SVT1, SVT2, SVT24, SVT Barnkanalen, TV4, TV6, Kunskapskanalen och AXESS TV samt fm-radio 87,0-108,0 MHz). För att få tillgång till flera tv-kanaler måste du kontakta Comhem.

Även bredband via fiber ingår i föreningsavgiften. Leverantör är Bredband2 (f.d. A3, f.d. Alltele).



Bredbandsuttaget - OBS DENNA SIDA ÄR UNDER OMBYGGNAD/UPPDATERING!

Via bredbandsuttaget (datauttaget) i hallen levererar Bredband2 internetförbindelse. Du kan även beställa IP-TV, bredband samt IP-telefoni hos dem. Mer information om deras tjänster hittar du på deras hemsida: www.bredband2.com


Observera att det endast är bredbandet som ingår i föreningsavgiften. Vill man teckna tilläggstjänster som tv eller telefoni tecknar man eget avtal för den/de tjänster det gäller i samband med registrering.


Beställning av router kan göras direkt av Bredband2. Om du vill köpa router på annat håll går det självklart också bra.


För att aktivera din bredbandstjänst följer du nedanstående steg:


1) Anslut en nätverkskabel mellan datorn och bredbandsuttaget som sitter i hallen vid lägenhetsdörren – en lite vid dosa som sitter antingen nere vid golvet eller uppe vid

el centralen. Du länkas automatiskt vidare till Bredband2:s portalsida. Skulle du av någon anledning inte göra det, starta om datorn och försök igen.


2) Följ anvisningarna på portalen genom att fylla i efterfrågade adress- och personuppgifter. Välj tjänst (i föreningens fall 1000/1000 Mbit/s) och eventuella tilläggstjänster.


3) Avsluta med att fylla i kontaktuppgifter och välja faktureringsalternativ (även då du inte kommer att faktureras).


4) Klart! En orderbekräftelse med inloggningsuppgifter till A3:s "Mina sidor" skickas till den e-postadress som du uppgav i samband med beställningen.


Observera att frågor kring bredband och eventuella tilläggstjänster inte hanteras av styrelsen utan du måste själv kontakta A3 direkt.


Tel 0770-250 550

Kundservice Vardagar 08.00 – 17.00

Teknisk SupportVardagar 08.00 – 20.00

Helger 10.00 – 14.00

E-post under vardagar 08:00 – 17:00

Kundservice: kundservice@a3.se

Teknisk support: support@a3.se

Beställning: order@a3.se


TV-uttaget

Via TV-uttaget kan Tele2/ComHem leverera TV, bredband och telefoni till oss i huset. Mer information om deras tjänster hittar ni på deras hemsida: www.comhem.se

 




Boxer

Via det marksända digitalnätet kan Boxer leverera TV, bredband och telefoni till oss i huset. För att kunna använda Boxer så krävs det att man införskaffar en egen inomhusantenn. Montera antenn eller dylikt på fasad eller balkong är inte tillåtet i föreningen. Mer information om Boxer's tjänster hittar ni på deras hemsida www.boxer.se

 





Felanmälan och support

Styrelsen gör inte felanmälan åt medlemmarna utan det gör var och en själv.